Algemeen
De software hebben wij aan het begin van het jaar ontwikkeld met als doel om voor buitendienstmedewerkers eenvoudig de keerklepcontroles te kunnen loggen en in de PDF rapportage de resultaten te laten zien.
 

Admin beheer met toegang voor klanten
In de admin wordt een upload gedaan van een CSV bestand die wordt verkregen vanuit Excel. Dit bestand omvat o.a. het nummer van de keerklep, de klant, plaats, adres en eventuele toevoeging over de locatie in het pand van de keerklep. Doordat er klanten worden gekoppeld, kan er op klantniveau door de medewerkers worden gewerkt. In 1 pand kunnen meerdere eigenaren/beheerders zijn die opdracht geven voor de controle. Na de controle of tussentijds kan er een PDF-rapportage worden aangemaakt en na het afronden van de controles kunnen de gegevens worden verwijderd. Optioneel kan er in de admin een export functie voor een CSV/EXCEL worden ontwikkeld om deze locaal op de eigen computer te bewaren.
 

De Android applicatie voor online en offline gebruik
De gebruiker van de mobiele applicatie is minimaal 1 x per week online om met de server te synchroniseren. In de app worden alle te controleren keerkleppen ingeladen in het geheugen opgeslagen. De medewerker kan na (automatische) synchronisatie verder offline werken om de controles uit te voeren. 
Tijdens de controle zoekt de medewerker in de app de klant op, vervolgens selecteert hij de locatie en keerklep. In de app verschijnen een aantal selectie- en invoervelden, afhankelijk of er wel of niet goed, fout of helemaal niet getest kan worden. Eventueel kan er een foto van de keerklep worden bijgevoegd, die in de PDF-rapportage zichtbaar wordt. Bij een foutieve keerklep kan de medewerker de diameter en soort buis ingeven om deze te vervangen. Bij het niet testen doordat de keerklep niet bereikbaar is of andere redenen wordt dit ook door de medewerker ingegeven. De app stelt de medewerker in staat om met een paar klikken de werkzaamheden te loggen. 
Wanneer de medewerker online is worden de gegevens naar de server verzonden en de telefoon/tablet automatisch geleegd. Er kunnen meerdere medewerkers tegelijk werken op dezelfde locatie of voor dezelfde klant.