Voorbeelden van maatwerk oplossingen voor onze klanten

Applicatie voor onderhoud van o.a. brandblussers
Het probleem van de woningcorporatie die veel kamers verhuurt in een grote stad, is de controle en/of aanwezigheid van brandblussers in de kamers en studio's. Jaarlijks worden er vele brandblussers vervangen doordat deze na vertrek van de bewoners zijn verdwenen. Bij navraag bleek dat de brandblusser al bij het betrekken van de kamer er niet meer zou zijn. In sommige gevallen werd de brandblusser vervangen door een "bouwmarkt" exemplaar zodat de registratie niet meer klopte. 
Oplossing: De app werd eenvoudig aangepast waarbij de gegevens en de positie van de brandblusser inclusief een foto op de bouwtekening werd vastgelegd. Door de foto en het plakken van de qr-code sticker kan de brandblusser eenvoudig worden herkend. Daarnaast wordt er in de admin automatisch na 22 maanden de brandblussers op te controleren gezet. Deze melding komt in het logboek, inclusief de datum van controle. Om de controle visueel te maken voor de bewoner is de qr code sticker voorzien van maanden en jaartallen. 



Toevoegen van deuren, ramen en brandwerende wanden
Een eenvoudige aanpassing in de app om in de selectielijst deuren, ramen en wanden toe te voegen. Doordat de admin gebruiker zelf toegepaste producten met een omschrijving kan toevoegen, konden deze bouwkundige brandwerende maatregelen gelogd worden met de toepassingen. 


Rapportage naar eis van de opdrachtgever/bestek
Voor een klant hebben wij de rapportage geheel aangepast naar de wens van de opdrachtgever. In het bestek waren hele specifieke eisen opgenomen over de gegevens voor de rapportage en welke wijze deze moeten worden gepresenteerd. Doordat wij zelf ontwikkelaar zijn van de software was voor geen probleem om de output aan te passen. De klant mailde een voorbeeld van de rapportage in Word die door de prorgammeurs werd omgezet in een standaard voor de PDF rapportage van de brandwerende doorvoeringen.

 

Klant wil meekijken in de vorderingen van de werkzaamheden
In een update gesprek met een van onze klanten kwam naar voren of de vordering van de werkzaamheden visueel konden maken. Bijna dagelijks werd er gebeld over de status van de projecten ivm de planningen. Voor deze klant is de admin aangepast met kleurcode's op de werklocaties. Wanneer de opdrachtgever van de klant inlogt, ziet hij aan de kleur (rood, blauw, groen) wat de status van de verdieping is. Daarnaast is op projectniveau en de PDF rapportage voorzien van een datum wanneer de laatste doorvoering is toegevoegd. Een aanpassing die ervoor gezorgd heeft dat de klant minder telefoontjes krijgt en de opdrachtgever van de klant de voortgang van de werkzaamheden kan volgen.


Periodieke controles instellen en zichtbaar op de bouwtekening
Doordat het mogelijk is om via het plakken van de qr-code stickers een onderhoudscontract met de gebouweigenaar aan te gaan, was de wens van de klant om de automatisch periodieke controles in te stellen. Een jaarlijkse controle is bijvoorbeeld noodzakelijk bij brandkleppen en ventielen en naar wens een tweejaarlijkse controle van de doorvoeringen. De admin is voor de klant aangepast waarbij alle type kleppen en ventielen na 12 maandan automatisch op "te controleren" wordt gezet. Na de controle wordt deze en de "te controleren"melding wordt in het logboek opgeslagen en met datum en tijd weergegeven. 
Daarnaast is de bouwtekening aangepast waarbij de te controleren items een ander symbool hebben gekregen, zodat deze door de monteur in het pand eenvoudig zijn terug te vinden. Een bijkomend voordeel is dat de monteur aan de hand van de bouwtekening met de markers kan zien of hij alle kleppen en ventielen heeft gecontroleerd.